JURIDISK
Vilkår og betingelser
Les gjennom våre vilkår og retningslinjer for å sikre en god opplevelse med KvikkBag sine tjenester.
VIKTIG: Plassering av baggen
Baggen MÅ STÅ MAKSIMALT 10 METER fra der lastebilen kan stå.
Lastebilen er 3 meter bred og 7 meter lang.
Generelle vilkår
Container kan ikke lastes over angitt totalvekt på produktet. Vekt over dette vil bli belastet gjeldende fraksjon.
Står containeren på offentlig grunn i Oslo, vil kr 312.50,- ink mva bli belastet i døgnleie til Oslo Kommune.
Baggen må ikke fylles over kanten. Overfylt Kvikk-Bag vil bli belastet med tilleggsgebyr evt ikke bli hentet.
Kunden er selv ansvarlig for at Baggene eller Containeren står tilgjengelig for henting.
Fraktkostnader for innhent kan variere en del mellom byggevarehusene. Dette på grunn av svært forskjellige avstander til godkjente avfallsmottak.
Gjenstander som ikke skal kastes i baggen
Åpenbart farlige fraksjoner er ikke tillatt å kaste sammen med restavfall.
Sorteres i egen bag før henting:
GIPS
sorteres i egen bag før henting
IMPREGNERT TREVIRKE
sorteres i egen bag før henting
EE-avfall
(alt det har gått strøm gjennom; hvitevarer, kuldemøbler, brunevarer, verktøy)
DEKK
med og uten felg sorteres i egen bag
VÅTORGANISK AVFALL
som f.eks matavfall sorteres i egen bag
FYLLMASSER
(jord & stein) sorteres i egen STANDARD bag
Farlig avfall – Brann- & eksplosjonsfarlige materialer:
Eftalat gulvbelegg
Maling, oljer, lakk
Spraybokser, løsemidler
Plantevernmidler, syrer
Flytende avfall, lim
Blybatterier
Asbest & eternitt
PCB-holdige vindusruter
Vi oppfordrer deg til å merke bag med navn og telefonnummer
De fleste av disse fraksjonene kan du selv levere kostnadsfritt hos din lokale avfallsplass.
Ikke bland rene fraksjoner!
Hvis du bruker Kvikk Container til hageavfall, stein eller trevirke, må du IKKE kaste annet avfall i samme bag.
Om selger
Kvikk Bag AS
Kontaktadresse
Gamle leirdalsvei 20, 1081 Oslo
Organisasjonsnummer
925 218 448
E-post
vestfold@kvikkbag.noTelefon
+47 45 45 45 41Kvikk Bag Vestfold AS
Kontaktadresse
Oserødveien 134 A, 3135 Torød
Organisasjonsnummer
835 394 972
E-post
post@kvikkbag.noTelefon
+47 45 45 45 41Salgsbetingelser for forbrukerkjøp
Innholdsfortegnelse:
1. Avtalen
2. Partene
3. Pris
4. Avtaleinngåelse
5. Betaling
6. Levering
7. Risikoen for varen
8. Angrerett
9. Forsinkelse og manglende levering
10. Mangel ved varen
11. Selgerens rettigheter ved mislighold
12. Garanti
13. Personopplysninger
14. Konfliktløsning
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger: Kvikk Bag AS, Gamle leirdalsvei 20, 1081 Oslo. E-post: post@kvikkbag.no, Telefon: +47 45 45 45 41, Org.nr: 925 218 448. Betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Selger: Kvikk Bag Vestfold AS, Oserødveien 134 A, 3135 Torød. E-post: vestfold@kvikkbag.no, Telefon: +47 45 45 45 41, Org.nr: 835 394 972. Betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper: Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader (inkludert mva., frakt og levering). Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt eller tjenesten utføres.
Betalingsmetoder: Vi tilbyr betaling via Vipps. Ved bestilling via Vipps vil du bli videresendt til Vipps-appen for å godkjenne betalingen.
Når trekkes beløpet: Ved betaling med Vipps reserveres kjøpesummen ved bestilling. Beløpet trekkes når bestillingen er bekreftet og tjenesten er klar for utførelse. For henting av avfallssekk (Kvikk Bag) trekkes beløpet når hentingen er bestilt og bekreftet. For container trekkes beløpet ved bekreftet bestilling.
Kjøpere under 18 år må ha foresattes samtykke til betaling.
6. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har fått tjenesten utført eller varen levert.
Leveringstid:
- Kvikk Bag (henting av avfallssekk): Henting utføres normalt innen 1-5 virkedager fra bestilling, avhengig av valgt hentedag i bestillingsløsningen. Kunden velger selv ønsket hentedag ved bestilling.
- Container (leie og henting): Levering og henting av container utføres normalt innen 1-5 virkedager fra bestilling, avhengig av valgte datoer i bestillingsløsningen. Kunden velger selv ønsket leverings- og hentedato ved bestilling.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen/tjenesten til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.
Tjenesten utføres på den adresse kjøperen har oppgitt ved bestilling. Kunden er ansvarlig for at adressen er korrekt og at avfallssekk/container er tilgjengelig for henting.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. For tjenester som henting av avfallssekk går risikoen over når tjenesten er utført.
Angrerett
14 dager angrefrist
fra varen er mottatt
Reklamasjon
2 år reklamasjonsrett
5 år for varige varer
8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (e-post til post@kvikkbag.no).
Merk: For tjenester som henting av avfallssekk kan angreretten bortfalle dersom tjenesten er påbegynt med kjøperens uttrykkelige samtykke, og kjøperen har erkjent at angreretten vil gå tapt når avtalen er oppfylt.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Selger er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.
9. Forsinkelse og manglende levering
Dersom selgeren ikke leverer varen eller tjenesten eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (e-post til post@kvikkbag.no).
10. Mangel ved varen/tjenesten
Hvis det foreligger en mangel ved varen eller tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen eller tjenesten ble utført.
Dersom varen eller tjenesten har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen.
Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
12. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.
13. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen.
Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. For mer informasjon, se vår personvernerklæring.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Disse vilkårene følger norsk lov og er utarbeidet i henhold til Forbrukerombudets anbefalinger.
← Tilbake til forsidenKontakt oss i dag
Kontaktinformasjon
Dekker hele Vestfold, Nordvest og Oslo/Stor-Oslo området
Rask respons og levering
Åpningstider
Mandag - fredag: 07:00 - 19:00
Lørdag - 10:00 - 16:00 på telefon
Søndag: Stengt