JURIDISK

Vilkår og betingelser

Les gjennom våre vilkår og retningslinjer for å sikre en god opplevelse med KvikkBag sine tjenester.

VIKTIG: Plassering av baggen

Baggen MÅ STÅ MAKSIMALT 10 METER fra der lastebilen kan stå.

Lastebilen er 3 meter bred og 7 meter lang.

Generelle vilkår

Container kan ikke lastes over angitt totalvekt på produktet. Vekt over dette vil bli belastet gjeldende fraksjon.

Står containeren på offentlig grunn i Oslo, vil kr 312.50,- ink mva bli belastet i døgnleie til Oslo Kommune.

Baggen må ikke fylles over kanten. Overfylt Kvikk-Bag vil bli belastet med tilleggsgebyr evt ikke bli hentet.

Kunden er selv ansvarlig for at Baggene eller Containeren står tilgjengelig for henting.

Fraktkostnader for innhent kan variere en del mellom byggevarehusene. Dette på grunn av svært forskjellige avstander til godkjente avfallsmottak.

Gjenstander som ikke skal kastes i baggen

Åpenbart farlige fraksjoner er ikke tillatt å kaste sammen med restavfall.

Sorteres i egen bag før henting:

GIPS

sorteres i egen bag før henting

IMPREGNERT TREVIRKE

sorteres i egen bag før henting

EE-avfall

(alt det har gått strøm gjennom; hvitevarer, kuldemøbler, brunevarer, verktøy)

DEKK

med og uten felg sorteres i egen bag

VÅTORGANISK AVFALL

som f.eks matavfall sorteres i egen bag

FYLLMASSER

(jord & stein) sorteres i egen STANDARD bag

Farlig avfall – Brann- & eksplosjonsfarlige materialer:

Eftalat gulvbelegg

Maling, oljer, lakk

Spraybokser, løsemidler

Plantevernmidler, syrer

Flytende avfall, lim

Blybatterier

Asbest & eternitt

PCB-holdige vindusruter

Vi oppfordrer deg til å merke bag med navn og telefonnummer

De fleste av disse fraksjonene kan du selv levere kostnadsfritt hos din lokale avfallsplass.

Ikke bland rene fraksjoner!

Hvis du bruker Kvikk Container til hageavfall, stein eller trevirke, må du IKKE kaste annet avfall i samme bag.

Om selger

Kvikk Bag AS

Kontaktadresse

Gamle leirdalsvei 20, 1081 Oslo

Organisasjonsnummer

925 218 448

Kvikk Bag Vestfold AS

Kontaktadresse

Oserødveien 134 A, 3135 Torød

Organisasjonsnummer

835 394 972

Salgsbetingelser for forbrukerkjøp

Innholdsfortegnelse:

1. Avtalen

2. Partene

3. Pris

4. Avtaleinngåelse

5. Betaling

6. Levering

7. Risikoen for varen

8. Angrerett

9. Forsinkelse og manglende levering

10. Mangel ved varen

11. Selgerens rettigheter ved mislighold

12. Garanti

13. Personopplysninger

14. Konfliktløsning

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger: Kvikk Bag AS, Gamle leirdalsvei 20, 1081 Oslo. E-post: post@kvikkbag.no, Telefon: +47 45 45 45 41, Org.nr: 925 218 448. Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Selger: Kvikk Bag Vestfold AS, Oserødveien 134 A, 3135 Torød. E-post: vestfold@kvikkbag.no, Telefon: +47 45 45 45 41, Org.nr: 835 394 972. Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper: Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader (inkludert mva., frakt og levering). Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt eller tjenesten utføres.

Betalingsmetoder: Vi tilbyr betaling via Vipps. Ved bestilling via Vipps vil du bli videresendt til Vipps-appen for å godkjenne betalingen.

Når trekkes beløpet: Ved betaling med Vipps reserveres kjøpesummen ved bestilling. Beløpet trekkes når bestillingen er bekreftet og tjenesten er klar for utførelse. For henting av avfallssekk (Kvikk Bag) trekkes beløpet når hentingen er bestilt og bekreftet. For container trekkes beløpet ved bekreftet bestilling.

Kjøpere under 18 år må ha foresattes samtykke til betaling.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har fått tjenesten utført eller varen levert.

Leveringstid:

  • Kvikk Bag (henting av avfallssekk): Henting utføres normalt innen 1-5 virkedager fra bestilling, avhengig av valgt hentedag i bestillingsløsningen. Kunden velger selv ønsket hentedag ved bestilling.
  • Container (leie og henting): Levering og henting av container utføres normalt innen 1-5 virkedager fra bestilling, avhengig av valgte datoer i bestillingsløsningen. Kunden velger selv ønsket leverings- og hentedato ved bestilling.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen/tjenesten til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.

Tjenesten utføres på den adresse kjøperen har oppgitt ved bestilling. Kunden er ansvarlig for at adressen er korrekt og at avfallssekk/container er tilgjengelig for henting.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. For tjenester som henting av avfallssekk går risikoen over når tjenesten er utført.

Angrerett

14 dager angrefrist

fra varen er mottatt

Reklamasjon

2 år reklamasjonsrett

5 år for varige varer

8. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (e-post til post@kvikkbag.no).

Merk: For tjenester som henting av avfallssekk kan angreretten bortfalle dersom tjenesten er påbegynt med kjøperens uttrykkelige samtykke, og kjøperen har erkjent at angreretten vil gå tapt når avtalen er oppfylt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Selger er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.

9. Forsinkelse og manglende levering

Dersom selgeren ikke leverer varen eller tjenesten eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (e-post til post@kvikkbag.no).

10. Mangel ved varen/tjenesten

Hvis det foreligger en mangel ved varen eller tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).

Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen eller tjenesten ble utført.

Dersom varen eller tjenesten har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen.

Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen.

Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. For mer informasjon, se vår personvernerklæring.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Disse vilkårene følger norsk lov og er utarbeidet i henhold til Forbrukerombudets anbefalinger.

← Tilbake til forsiden

Kontakt oss i dag

Kontaktinformasjon

+47 45 45 45 41
post@kvikkbag.no

Dekker hele Vestfold, Nordvest og Oslo/Stor-Oslo området

Rask respons og levering

Åpningstider

Mandag - fredag: 07:00 - 19:00

Lørdag - 10:00 - 16:00 på telefon

Søndag: Stengt